Při nástupu do nové práce se pokládá jedna velmi důležitá otázka, kterou je, jak se chovat ke svým novým kolegům? Každý nový zaměstnanec vyje ze cviku a zvlášť ve chvíli, kdy byl v předchozím zaměstnání několik let. Pokud se budete snažit se všemi hned kamarádit, mohou si ostatní říkat, že dolézáte. V opačném případě vás zase budou obviňovat z toho, že nejste zapáleni pro tým. Jak se tedy zachovat?
Buďte hlavně sami sebou
Je podstatné, abyste zůstali sami sebou. Jestliže změníte své chování, kolegové vás dříve nebo později odhalí. Nová identita vám totiž nevydrží příliš dlouho. Stres je při změně zaměstnání zcela normální, ale uvidíte, že časem opadne. Chce to jen čas, protože jedině tak si zvyknete jak na samotnou práci, tak nové kolegy.
Jakmile nastane váš den D, snažte se zaujmout mimo jiné i oblečením. To může hrát obrovskou roli, a to převážně v kancelářských postech. Pořád však myslete na jednoduché pravidlo, kterým je, že se nic nemá přehánět. Neměli byste ze sebe udělat divadelní představení. Zkuste si jen vybavit, jaké oblečení je pro vaši práci vhodné.
Ani o minutu později
Není nic horšího, než když přijdete pozdě. O to více to platí v momentě, kdy se jedná o váš první den. Většinou se v těchto případech netoleruje ani jedna minuta. Právě proto byste měli vyrazit včas a být na místě o něco dříve. Uděláte tak dojem jak na své nové kolegy, tak především na nadřízeného.
Komunikace by neměla váznout. Pokud se vás někdo zeptá na jakékoli informace, snažte se vždy odpovědět. Jestli si myslíte, že je na nějaké sdělování osobních informací brzo, sdělte to opatrně dotazujícímu. Nemusíte mít strach, že by to nepochopil nebo dokonce se urazil. Každý si novým zaměstnáním prošel a v rámci prvního dne sdělovat důvěrné neboli osobní informace je spíše na škodu. Za pár dnů už to ovšem budete brát jinak.